Efter förra årets fina uppslutning ser vi med stor glädje fram emot att även i år resa vår traditionsenliga midsommarstång på aktivitetsområdet i Nyehusen.

Vi samlas kl. 10.30 för att tillsammans klä stången med blommor och grönt. Ta gärna med det du har från trädgård eller äng – men det är förstås inget krav. Ju fler vi är som hjälps åt, desto trevligare blir det!

Senare på eftermiddagen, när midsommarstången är rest, får vi som vanligt njuta av en härlig uppvisning av Gärds Härads folkdanslag, som anländer kl. 16.20.
Därefter bjuds det in till traditionella ringdanser, där alla som vill är varmt välkomna att delta – både barn och vuxna.

Ta gärna med fikakorg, filt och något gott att njuta av i gröngräset. Vi hoppas på en härlig dag tillsammans i midsommarens anda.

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA att fira midsommar med oss!
Nyehusens Villaägareförening.

REKOMMENDERADE ARTIKLAR